بیرانوند با خوردن زعفران در تبریز میگرن خود را درمان کرد

زعفران در تبریز چه عوارض و مضراتی دارد، کارآزمایی ها به طور کلی نشان می دهند که دوز استاندارد 30 میلی گرم عصاره تا حد زیادی بی خطر است، بدون تفاوت معنی دار در عوارض جانبی در مقایسه با دارونما. دوزهای 60 میلی‌گرم عصاره زعفران و 400 میلی‌گرم پودر آسیاب شده ممکن است خطر افت فشار خون، کاهش هموگلوبین، افزایش اوره خون و کاهش غلظت پلاکت‌ها و سلول‌های ایمنی را افزایش دهد، اگرچه این اثرات معمولاً قوی نیستند. یک مطالعه افزایش کراتینین را در هر دو گروه 200 میلی گرم و 400 میلی گرم نشان داد، با افزایش بیشتر برای 200 میلی گرم، اگرچه مطالعه دیگری که از 300 میلی گرم استفاده کرد تأثیری نداشت. دوزهای بالا همچنین ممکن است خطر سردرد، حالت تهوع، آرام بخش، هیپومانیا، خونریزی غیرطبیعی رحم و اسهال را افزایش دهد.

همچنین ممکن است زعفران مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکمل نباشد و برخی جایگزین‌ها می‌توانند مطلوب‌تر باشند، اما این ارزش‌گذاری بین افراد به‌طور قابل‌توجهی متفاوت خواهد بود.

درست مانند داروهای دارویی، مواد شیمیایی موجود در گیاهان می توانند با یکدیگر تداخل منفی داشته باشند و مصرف کنندگان باید همیشه مراقب ترکیبات دارو/گیاه خود باشند و به دنبال مشاوره حرفه ای باشند.

زعفران

شنیده ام که کروسین ماده شیمیایی فعال اصلی زعفران است. آیا می توانم فقط کروسین مصرف کنم؟

ظاهراً زعفران بسیار بیشتر از کروسین است، و مطالعاتی که فواید زعفران را نشان داده اند، تأثیر زیادی را از مقدار معادل کروسین نشان نداده اند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که کروسین نسبتاً مؤثر باشد، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین این مورد نیاز است.

توجه داشته باشید که زعفران به نام های زیر نیز شناخته می شود:
Crocus sativus
زعفران را نباید با:
زردچوبه (زعفران هندی)
اطلاعات دوز
سلب مسئولیت پزشکی

برای مکمل های مزمن، 15 میلی گرم عصاره زعفران، دو بار در روز، در مجموع 30 میلی گرم در روز مصرف کنید. این حد بالای توصیه شده برای مکمل های مداوم است. شواهد اولیه حاکی از آن است که دوبرابر کردن این دوز ممکن است پس از هشت هفته استفاده مداوم اثر سمی داشته باشد. دوزهای حاد زعفران می تواند تا 200 میلی گرم باشد.