مجسمه برنزی خروس موزه لوور فرانسه دزدیده شد

نقش مجسمه برنزی خروس در اثر هنری معروف بسیار مهم است به عنوان نمونه، نماد خروس ها و تیر در منابع باستانی و یافته های باستان شناسی؛

در دنیای یونان و روم، شکل خروس غالباً با خدایانی مانند اسکلپیوس، مینروا و مریخ مرتبط بود و جنبه‌های مختلف شخصیت یا حوزه‌های نفوذ آنها را نشان می‌داد، مانند شفا، آمادگی، و خصومت. خدایی که اغلب با خروس به تصویر کشیده می شود، تیر است.

شخصیت اصلی تجارت و ارتباطات،  او نه تنها پیام آور الهی بود، بلکه ابزار و راه های ارتباطی را نیز نمایندگی می کرد. عطارد ارتباط بین سطوح مختلف وجود بود، همانطور که در آن زمان درک می شد: الهی، فانی و زندگی پس از مرگ.

به عبارت دیگر، او موجودی در حد و مرز به تمام معنا بود. هیچ کس بیشتر برای این نقش مناسب نبود: او در سحر، بین شب و روز به دنیا آمد. او یک دزد و یک قمارباز بود، بلکه یک تاجر و یک موسیقیدان با استعداد بود. افراط و اعتدال در خدای واحد.

مجسمه

احتمالاً به این دلایل، او پیشوای جان ها نیز بوده است و خروس یکی از حیوانات توتمی اوست: تندخو و باهوش است، و مهمتر از همه، مرزها را نیز می شناسد، زیرا با صدای خود طلوع خورشید را اعلام می کند.

تاریکی محو کننده، یافته‌های اخیر یک مورد مشابه، همراه با دم آن، توجه تازه‌ای را به این اشیاء جلب کرده است، اما هنوز به ندرت منتشر می‌شوند یا فقط در تحقیقات قدیمی ذکر شده‌اند.

هنوز سوالاتی در مورد آنها وجود دارد، مانند اینکه چگونه و چرا با چنین تکنیک ظریف و ارزشمندی ساخته شده اند.

علاوه بر این، جنبه‌های قابل بحثی هم در مورد فلزکاری و هم در شکل‌های این اشیاء وجود دارد که احتمالاً با سلت‌ها مرتبط است و همچنین مشکلات مربوط به آتلیه‌ها و کارگاه‌ها.

نمادشناسی که جهان روم را مشخص می کند، به همان اندازه که تولید هنری آن است، غالباً تلفیق زیبایی را نشان می دهد: موارد زیادی وجود دارد که در آنها یک موضوع، یک شکل یا یک معنا بازآرایی می شود و به گونه ای دیگر ارائه می شود.

و اغلب ممکن است ببینید که ریشه های آن ها در دوردست کاشته شده است. از این منظر، سلت‌ ها بسیار مهم بودند، زیرا اسطوره ها، آیین‌ ها و تفاسیر آن ها در طول زمان طولانی بر رومی‌ ها تأثیر گذاشت.