خصوصیات چوب های ماهون، افرا، بلوط، صنوبر برای درب

چوب ماهون
چوب ماهون چوبی بادوام و زیبا به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است. دانه های صاف تر و سفت تری دارد و درب ضدسرقت در برابر پوسیدگی و آب و هوای مرطوب مقاوم است. ماهاگونی با افزایش سن تیره می شود و دارای یک الگوی منحصر به فرد است که بسیاری از صاحبان خانه دوست دارند آن را با یک لکه شفاف یا کم رنگ حفظ کنند.

افرا
افرا چوبی قوی، بادوام و مقرون به صرفه است. به رنگ سفید مایل به کرم با رنگ قرمز مایل به قرمز است و به خوبی لکه ها را از بین می برد. افرا ضربه گیر است و با ظاهر متمایز خود به درب چوبی اتاق خواب داخلی و خارجی ظاهری شفاف می بخشد.

بلوط
بلوط یک گزینه قوی، مستحکم، بادوام و مقرون به صرفه برای طراحی درب ضدسرقت داخلی و خارجی است. درب ضد سرقت روکش راش در برابر آب و ترک خوردگی مقاوم است و زیبایی فضای داخلی خانه را بالا می برد. بلوط برای رنگ آمیزی و رنگ آمیزی خوب است، زیرا دارای دانه ای متقارن بدون هیچ گونه گره خوردن است. همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها عرضه می شود.

صنوبر
صنوبر چوبی بادوام و مقرون به صرفه است که دارای الگوی دانه مستقیم است. این گونه چوبی به دلیل مقاومت طبیعی درب ضد صدا در برابر پوسیدگی و عوامل جوی، بهترین انتخاب برای پروژه های مختلف چوبی در خانه است. صنوبر سبک وزن است، کار را آسان می کند و به رنگ زیادی نیاز ندارد.

  • منابع:
    1. 41+ wooden door design ideas you don’t wanna miss in 2022
  • تبلیغات: