زغال دینام پارس باعث انفجار 4 ماشین در اتوبان همت شد

همه خودروها (مدرن‌ترین‌ها حتی بیشتر) برای کارکردن به برق نیاز دارند و باتری به تنهایی نمی‌تواند تمام برق مورد نیاز را بدون تخلیه در مدت زمان کوتاهی تامین کند.

این مشکل به لطف زغال دینام، یک ژنراتور کوچک جریان متناوب، قلب واقعی خودرو حل شده است.

زغال دینام پارس از بهترینهای موجود در بازار می باشد و کیفیت خوبی دارد.

به عبارت ساده، دینام چیزی نیست جز یک زغال دینام که قادر به تبدیل انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتور به انرژی الکتریکی است که اجزای خودرو را تامین می کند.

این شامل:

یک قطعه ثابت، استاتور

یک قطعه متحرک، روتور، از طریق یک تسمه مخصوص به چرخ فلایویل موتور متصل می شود.

استاتور اتومبیل ها به شکل استوانه توخالی است که روتور داخل آن قرار گرفته است که عموماً به شکل ستاره است.

بر روی هر دو هادی های الکتریکی وجود دارد که دو مدار مجزا را تشکیل می دهند که یکی از آنها (مدار روی روتور) وظیفه ایجاد میدان مغناطیسی را دارد.

زغال دینام

در حالی که دیگری (مدار روی استاتور) محل نیروی حرکتی الکتریکی (القایی) است، توسط میدان مغناطیسی ایجاد شده از روتور).

زغال دینام فقط با روشن بودن موتور کار می کند.

به همین دلیل است که اتومبیل هایی که به ندرت استفاده می شوند اغلب ممکن است با باتری مشکل داشته باشند و هنگامی که باتری خالی است.

پس از راه اندازی مجدد موتور، توصیه می شود آن را برای مدتی روشن نگه دارید.

زغال دینام چگونه کار می کند؟

هنگامی که موتور روشن می شود، تسمه انرژی مکانیکی لازم برای حفظ حرکت آن را به روتور منتقل می کند.

این چرخش (با بهره‌گیری از قانون القای الکترومغناطیسی) می‌تواند نیروی الکترومغناطیسی تولید کند و در نتیجه برق را تامین کند.

دینام با تامین جریان متناوب که سپس به جریان مستقیم تبدیل می شود.

جریان برق را در داخل خودرو با تغذیه باتری تضمین می کند تا عملکرد صحیح تمام مدارها و مهمتر از همه احتراق موتور استارت تضمین شود.