متهمی که با استفاده از بطری پلاستیکی و وسایل پلاستیکی آشپزخانه مرتکب جرم شد

مطالعه حاضر در امارات انجام شده است. این کشور از هفت امارت به نام های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القیوین، راس الخیمه و فجیره تشکیل شده است.

در طول سال، امارات متحده عربی با آب و هوای خشک استوایی همراه با دمای نسبتاً بالا، به ویژه در تابستان مواجه می شود. بر اساس داده های ارائه شده توسط سازمان ملل، جمعیت تخمینی امارات در سال 2021 حدود 9.99 میلیون نفر بود.

امارات متحده عربی با داشتن تولید ناخالص بطری پلاستیکی (GDP) 358.87 میلیارد دلار در سال 2020 یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی خاورمیانه به حساب می آید.

ابتدا، یک فرم نظرسنجی اولیه تهیه و بین تعداد محدودی از ساکنان امارات توزیع شد تا اطمینان حاصل شود که سؤالات برای ساکنین عادی قابل درک است، طولانی نیست و عاری از اصطلاحات فنی است.

بر اساس بازخورد آنها، جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه اصلاح شد و یک کپی از فرم نظرسنجی نهایی در شکل S1 تکمیلی نشان داده شده است. فرم نظرسنجی شامل 26 سوال بود.

سؤالات 25 و 26 برای شناسایی عوامل جمعیت شناختی (جنسیت، محل سکونت، ملیت، سن، تحصیلات، درآمد و شغل) در نظر گرفته شده بود. سوالات 8 تا 10 بر استفاده از آب لوله کشی تمرکز دارند.

سوالات 11 تا 15 مربوط به تولیدی ظروف پلاستیکی است. سوالات 16-19 بر آگاهی محیطی پاسخ دهندگان تمرکز دارد. سؤالات 20 تا 22 برای ارزیابی تمایل و انگیزه پاسخ دهندگان برای خرید آب بطری شده در مواد 100٪ زیست تخریب پذیر در نظر گرفته شده است.

سوالات 23-24 مربوط به منبع(های) موجود برای به دست آوردن اطلاعات در مورد ظرف یکبار مصرف میوه می باشد.
فرم نظرسنجی بر اساس رویکرد اولویت اعلام شده تدوین شده است.

در برخی از سؤالات نظرسنجی، از پاسخ دهندگان خواسته شد که یک پاسخ را از یک لیست مشخص انتخاب کنند. در سؤالات دیگر، از پاسخ دهندگان خواسته شد تا همه پاسخ های قابل اجرا را از یک لیست مشخص انتخاب کنند. فرم نظرسنجی به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر شد.

  • منابع:
  1. A Survey on the Use of Plastic versus Biodegradable Bottles for Drinking Water Packaging in the United Arab Emirates
  • تبلیغات:
  1. کنسانتره میوه ضد خارش پوست است
  2. راز موفقیت زندگی در مریخ در چه بود
  3. اثرات سلامتی مصرف شیر گاو در نوزادان تا 3 سال
  4. حوله را می توانید بجای پتو استفاده کنید