نام گذاری لوله به چه صورت می باشد؟

فرآیند به دست آمده یک لوله بدون درز با دیواره ضخیم را تشکیل می دهد که سپس از طریق یک آسیاب نورد برای کاهش قطر و ضخامت دیواره عبور می کند. روش دیگر از یک قوچ برای فرو بردن یک قالب در یک شمش گرم شده استفاده می کند که یک استوانه فنجانی مانند تولید می کند.

این استوانه به طور متوالی از قالب‌های کوچک‌تری عبور می‌کند تا طول لوله پلیکا فاضلابی مورد نظر که در یک سر بسته شده است، تشکیل شود. لوله بدون درز را می توان با آهنگری نیز تولید کرد.

در یک روش، یک شمش به شکل استوانه‌ای خشن در می‌آید، سپس به OD نهایی تبدیل می‌شود و به شناسه نهایی آن سوراخ می‌شود.

در روشی دیگر، یک استوانه فنجانی ریخته می‌شود، سپس سوراخ می‌شود و روی یک سنبه روی یک میز افقی کشیده می‌شود. OD نهایی چرخانده می شود، انتهای بسته می سوزد، و بعد داخلی رسوب زدایی می شود.

لوله پلیکا معمولی و جوش داده شده به عنوان بخشی از فرآیند تولید، آزمایش هیدرولیک می شوند. با افزایش فشار و دما، لوله بدون درز به دلیل احتمال شکست لوله های جوش داده شده در درز مطلوب تر می شود.

از لحاظ تاریخی، لوله های جوش داده شده تا زمانی که روش های تولید بدون درز به کمال نرسیدند، رایج بود. سپس، لوله های بدون درز برداشته شدند.

با بهبود فن آوری جوش، لوله پلیکا فشار قوی مجدداً برجسته شدند. یک جوش لبه دار که به درستی اجرا شده باشد به اندازه فلز اصلی قوی در نظر گرفته می شود.

البته، “به درستی اجرا شده” مالش است: اینجاست که اشعه ایکس، مواد نافذ رنگ و سایر آزمایشات غیر مخرب وارد عمل می شوند.

از متداول‌ترین نام‌گذاری‌های لوله فولادی ASTM A106 و A53 ​​می‌توان به لوله‌های فولادی کربنی با توان 2500 و 600 psig اشاره کرد.

سایر گریدهای ASTM لوله های بدون درز و جوش داده شده را برای خدمات در دمای بالا، دمای پایین و خورنده پوشش می دهند. مشخص‌کننده‌های لوله باید استانداردهای مربوطه ANSI را در رابطه با مشخصات مختلف لوله پلی اتیلن درجه دو بررسی کنند.

لوله‌های فولادی معمولاً در طول‌های تک تصادفی و دو تصادفی فروخته می‌شوند که میانگین آن به ترتیب 20 و 40 فوت است، با هر طول تک تصادفی بین 17-1/2 و 22-1/2 فوت و هر دوتایی طول تصادفی بین 37-1/2 و 42-1/2 فوت.

هنگامی که مقاومت به خوردگی در برابر اسیدهای قوی (مانند اسید سولفوریک) مورد نیاز است، اغلب از لوله آلیاژی 20 استفاده می شود که به عنوان فولاد آستنیتی شناخته می شود.

فولاد آستنیتی شکلی از فولاد ضد زنگ است که حاوی سطوح بالایی از عناصر مانند کروم و نیکل است که وجود آن ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی به آلیاژ می دهد.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
  2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
  3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
  4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟