پیاز سرخ شده عسلی در تزیین یخ در بهشت

پیاز سرخ شده عسلی منبع عالی آنتی اکسیدان است که از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می کند و استخوان ها را تقویت می کند. بر اساس برخی مطالعات، افرادی که به صورت روزانه پیاز مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر مشکلات استخوانی قرار دارند. تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد و از دست دادن تراکم استخوان را کاهش می دهد.

برای سلامت دستگاه گوارش مفید است
پیاز یک رژیم غذایی پر فیبر و پربیوتیک است. با فیبر غیر قابل هضم خود، باکتری های روده را تغذیه می کند. باکتری های روده این پری بیوتیک ها را می شکنند و SCFA (اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه) ایجاد می کنند. SCFA ها سیستم گوارش را بهبود می بخشد، ایمنی را تقویت می کند و سلامت روده را ارتقا می دهد.

پیاز

برای دیابت خوب است
غذایی برای بیماران دیابتی است. پیاز به میزان قابل توجهی سطح قند خون بدن را کاهش می دهد. حاوی مواد ضد دیابت مانند کورستین و ترکیبات گوگردی است. اینها به کاهش سطح قند خون کمک می کنند. همچنین یک غذای کم کالری، کم کربوهیدرات، GI پایین و GL پایین است که آن را مناسب دیابتی ها می کند.

پیاز منبع خوبی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این مواد مغذی سلامت سیستم ایمنی را برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف تقویت می‌کنند.

سلامت پوست و مو
از آنجایی که پیاز منبع غنی ویتامین C است، به تولید کلاژن کمک می کند که برای سلامت پوست و مو ضروری است. کلاژن خاصیت استحکام و ضد چروک پوست را فراهم می کند و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. عصاره پیاز در بسیاری از شامپوها و روغن مو به عنوان یک داروی محافظتی از ریزش مو استفاده می شود. گوگرد موجود در پیاز باعث ایجاد کلاژن در پوست سر می شود و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.