شکلات گورخری سایز کمر شما را کاهش می دهد

موادی به نام فلاوانول در شکلات گورخری وجود دارد که مانند داروهای کاهش دهنده فشار خون به نام مهارکننده های ACE عمل می کنند. فلاوانول ها بدن را تحریک می کنند تا اکسید نیتروژن در خون تولید کند که به باز شدن رگ های خونی کمک می کند.

فشار خون را کاهش می دهد، محققان استرالیایی دریافتند که مصرف منظم کاکائو فشار خون سیستولیک (خروج خون از قلب) و فشار خون دیاستولیک (خون وارد شده به قلب) را کاهش می دهد. با این حال، 1 درصد از مردم به دلیل زیاده روی در معده درد داشتند.

از آسیب کبدی جلوگیری می کند، اثرات مفید شکلات بر فشار خون ناشی از محتوای بالای فلاوانول و اکسید نیتروژن است که رگ های خونی را گشاد می کند. تصور می شود فشار خون بالا در وریدهای کبد با آسیب کبدی و بیماری مزمن کبدی مرتبط است.

تحقیقات اولیه نشان داده است که شکلات تلخ جریان خون را در کبد بهبود می بخشد و در حال حاضر مطالعاتی در مورد اینکه آیا شکلات تلخ می تواند از آسیب کبدی جلوگیری کند یا خیر، وجود دارد. هنوز آن لیوان دوم شراب را نخورید.

شکلات

افزایش کلسترول خوب، کاکائو حاوی مواد شیمیایی به نام پلی فنول است و به گفته گینور باسل، متخصص تغذیه، خوردن شکلات با سطوح پلی فنل بالا مانند آنچه در شکلات تلخ یافت می شود می تواند سطح کلسترول خوب را بهبود بخشد.

کاکائو عمدتاً از اسید استئاریک و اسید اولئیک تشکیل شده است. اسید استئاریک یک چربی اشباع شده است، اما برخلاف اکثر اسیدهای چرب اشباع، سطح کلسترول خون را افزایش نمی دهد.

اسید اولئیک، یک چربی تک غیراشباع، کلسترول را افزایش نمی دهد و حتی ممکن است آن را کاهش دهد و قلب شما را سالم نگه می دارد

در آخر، در مورد خوردن خوراکی های شیرین چقدر باید احساس گناه کنید؟ معلوم است، نه خیلی. با تشکر از چند حشره باهوش در آزمایشگاهی در جایی، اکنون شاهدی داریم که نشان می دهد اندکی از آنچه دوست دارید شما را خوب می کند.

اجتناب از  خوردن شکلات و کاکائو و فرآورده های آن، اغراق های کوچک شیرین را متوقف کنید، ممکن است به خودتان آسیب بزنید.